سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آه ! دلتنگ ِ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن چند روزیست دلــم میــل ِ

آه ! دلتنگ ِ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن چند روزیست دلــم میــل ِ زیارت دارد

امروز زائران و مجاوران در جای جای دنیا هرچند کیلومترها با توفاصله داشته باشند به پنجره فولادت دخیل می بندند براستی که شاعر چه زیبا گفته است کاخ همه شاهان جهان را که بگردی دربار کسی پنجره فولاد ندارد.
امروز تمام قدسیان به سوگ تو میگریند ، گویی جهان که نه تمام کائنات برای تو میگریند.امشب بوی تربت تو همه جارا فرا گرفته است.
امروز دلها تنگ توست آقا ... این را پاهای برهنه و تاول زده زائران میگوید،این را دیگ نذری مادربزرگ میگوید، امروز همه به دعوت تو  در کوچه ها و خیابان ها در صحن و سرای تو دخیل بسته اند امروز فاصله معنا ندارد دل در طلب عشق که باشد از کیلومترها و فرسنگ ها راه هم میتوان تورا زیارت کرد.
نوای رضا غریب الغربا رضا معین الضعفا صحن و سرای حرم را پرکرده است صدای جمعیت با اشک های پنهانی که عده ای در دل دارند و برخی مانند بغض شده است و جمعی با سینه زنی و برسر زدن و اه و ناله ...  مهم نیست چگونه اما اینجا همه برای تو سوگوارند.
کبوتران حرمت امروز غوغا کرده اند امروز همه بی تابند گنبد و گل و گلدسته ها را که مینگرم حرف ها دارند خوشبحالشان آنها نیز این روزها به حرف امده اند .
خوش به حال جاده که از قدوم زائرانت بغض تنهایی خود را در این روزها شکست و خاک پایشان را به سینه زخم‌آلود خود زد چرا که عمری است از طواف تو جا مانده است. خوش به حال رواق‌ها، درها و دیوارهایی که از نفس مهمانانت پِر می ‌گیرند و به ضریح پاک تو می ‌رسند. خوش به حال مناره ‌ها وکاشی ‌ها!
آری اینجا مشهد است چند روزی بود که کاروان های پیاده ،هیئت ها و دسته ها برای رسیدن به مشهد الرضا باپای پیاده برای رسیدن به خورشید هشتم حدیث وصل سر دادند و دلهایشان را به حریم رضوی دوختند. امروز چشم ها و دست ها،اشک ها ، آه و ناله همه به تو وصل شده اند ای حریم  دلشکستگان ...
امشب لاله های افروخته همراه با غروب خورشید درخیابان های شهر اشک میریزند و نوای یا رضا رضا سر میدهندامشب خادمان حرمت با زائران و مجاوران،بادسته ها وهیئت ها مراسم شام غریبانت را برگزار می کنند فرقی نمیکند در حرم باشی یا صدها کیلومتر فاصله از ان مهم ، چشم هایی است که از جای جای دنیا به گنبد طلای تو چشم دوخته اند و قلب هایی که برای تو به تپش افتاده اندو اشک هایی است که برای تو ریخته میشوند.
امشب خادمان حرمت لاله به دستدر شهر شمع گردانی میکنند و نوای رضا رضاجان سر میدهند امشب عاشقان و دلسوختگان حرمت برای حاجت روا شدن شمع روشن می کنند . نوای رضا رضا دل شمع های خاموش را هم اب میکند چه برسد به شمع های برافروخته ...


مرجان شریعت

چند روزیست دلــم میــل ِ زیــارت دارد
باز حس می کنم این قلب، حرارت دارد

واژه در واژه برای تــو غـزل میگویم
بیـت بیـت غـزلـم عرض ِ ارادت دارد

بی جهت نیست کـه قلبـم بـه کبـوتـر هایت
چنـد سالیست کـه احساس ِ حسـادت دارد

نیستــم لایق ِ دیــدار تـــو، امــا آقــا
چشم هایـم بـه تمـاشـای تـــو عـادت دارد

آه ! دلتنگ ِ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن
چند روزیست دلــم میــل ِ زیــارت دارد

 

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/237823

 



[ پنج شنبه 92/10/12 ] [ 3:31 عصر ] [ مرجان ] نظر
مشهد الرضا مدینه دلهاشد/ پیامبر منتهای همهی خوبیهاست

اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل الفرجهم
تقویم را که ورق میزنم رحلت پیامبر اکرم (ص) در ان حک شده است زبانم قاصر از بیان است ان هم بر زبان اوردن کلماتی در خصوص پیامبر گرانقدر اسلام ...
عاشقان و دلسوختگان ائمه اطهار سلام الله علیه از جای جای ایران از شهر و روستا،پیر و جوان ،زن و مرد با پای پیاده به سوی مشهد الرضا رهسپار شده اندو پای برهنه قدم در جاده عشق نهاده اند عشقی که نه برای حاجت،نه برای مادیات دنیوی بلکه عشق به خود خود ائمه اطهار انان را در جاده عشق همراه کرده است.
اینجا مشهدالرضا جایگاه دلهای غریب و عاشق است
هر چند از اینجا تا مدینه کیلومترها راه است اما دلهای عاشقان رضوی بر تارو پود مدینه النبی گره خورده است اینجا اشک ها برای نیاز نیست بلکه برای رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است.
بیرق های سبز و سیاه و قرمز درو دیوار مشهد الرضا را فراگرفته است کاروان ها دسته دسته سواره و پیاده خود را به حرم دلها می رسانند حرم مطهر رضوی مملو از حضور عزاداران داغداری است که امروز هرچند از مدینه کیلومترها فاصله دارند اما دلهایشان را از حرم رضوی به مدینه النبی گره زده اند.
ای پیامبر عاشقان تو نامت را می خوانند و لبهایشان را به هم آغوشی صلوات تو تر می کنند هرچند هوا سرد است امابا ذکر نام تو و اشک ریختن در شب رحلتت دلهای عاشقان و دلسوختگانت گرم میشود. هر چند کیلومترها با تو فاصله است اما عاشقان و دلسوختگان ائمه اطهار (ص) همانطور که کیلومترها از شهر و دیار خود با پای پیاده به مشهد الرضا و کربلا رهسپار می شوند قطعا دلهایشان امروز راهی مدینه است .
امروز پنجره فولاد مدینه لها شده است دستانی دخیل بسته اند و اشکهایی که از سر سوز می بارد .
امروز گنبد طلای امام رضا غرق بوسه ملائک شده است و ساحت قدسی امام هشتم تسلیت گویان فرشتگان زمین و آسمان است.
دلم زکوی توست ای سرور کائنات
با وجود احساسی که هر انسانی در حین قرار گرفتن در برابر چنین عظمتی پیدا می‌کند، می‌خواهد زبان به توصیف باز کند اما نمی‌تواند باز تلاش خواهم کرد؛ زیرا عظمت تنها با واژه‌ی عظمت توصیف می‌شود و زبان و بیان هیچ‌گاه از عهده‌ی تعبیر درخشش روح و نهانی‌های قلب برنمی‌آیند. این‌ها احساساتی است که تنها زیستن در عشق سرور کائنات می‌تواند آن را تعبیر کند.
الگو و اسوه‌ی واقعی در شخصیت کسی جز او بزرگوار جمع نمی‌شود و مراتب نبوغ و کمال تنها در او به صورت کامل یافت می‌شود. درجه‌ی بر‌تر در هر گونه فعالیت بشری تنها از آن محمد است.
پس هر کس در بخشش و کرم به دنبال اسوه است محمد منتهای کرم است؛ هر کس در مهربانی و دلسوزی الگو می‌خواهد آن را در محمد بجوید؛ هر کس در دوستی و وفاداری الگو می‌خواهد محمد اوج قله‌ی وفاداری است. در شجاعت و قهرمانی اول است، در قناعت و پارسایی بی‌نظیر، در تواضع و فروتنی بی‌همتا...
هر کس می‌خواهد همسر آرمانی و پدر نمونه باشد از محمد الگو گیرد، هر که می‌خواهد در کارش موفق شود محمد را نصب العین قرار دهد. هر کس می‌خواهد فرمانده‌ی نمونه، حاکم و سیاست‌مدار والامقام، سوارکار شجاع، مربی توانا و معلم بر‌تر باشد یا در یکی از مراحل زندگی به درجات کمال راه یابد تنها به محمد روی آورد که محمد منتهای همه‌ی خوبی‌هاست.
امید آن دارم که این اشک ها ،این گام های پیاده و سواره ، این پاهای برهنه و تاول زده آغاز شناخت ما از حبیبمان باشد آغاز پیوند قلبی ما با مدینه باشد هر چند فاصله ها و کیلومترها دوریم اما یقینا دلها را که روانه کوی او کنیم مشهد الرضا که سهل است کربلا و مدینه  نیز خواهیم رفت حتی اگر در دورترین روستا و ابادی و ده کوره باشیم امروز آغاز راه است قدم بردار و دلت را به حریم او بسپار...
نوشته شده توسط مرجان شریعت

 

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/237154

 



[ پنج شنبه 92/10/12 ] [ 3:21 عصر ] [ مرجان ] نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه